stat4u
Historia Samochodu

Wszystko zostało zapoczątkowane w 1870 roku w Brukseli, kiedy firma Vanden Plas rozpoczęła produkcje kół do powozów konnych. Wraz z rozwojem techniki i narastających potrzeb firma przekwalifikowała się na produkcje nadwozi do samochodów luksusowych. Następnie swoja działalność rozszerzyła na teren Anglii, otwierając w 1913 roku firmę Vanden Plas Limited, która na belgijskiej licencji produkowała nadwozia do samochodów marek: Alvis, Bentley, Daimler, Rolls-Royce i innych

W 1947 roku Sir Herbert Austin przejął Vanden Plas Limited w celu stworzenia luksusowego samochodu. Wynikiem tego powstał w 1952 roku AUSTIN PRINCESS - samochód, który wzbudził zainteresowanie wśród najbogatszej klasy społeczeństwa. Już na premierze tego auta, dwa pierwsze modele zostały nabyte przez królowa Elżbietę II.

AUSTIN PRINCESS był największym przedsięwzięciem firmy, dlatego tez wylansowano go jako samochód priorytetowy, stawiając go przed Jaguarem czy Daimlerem. Nazwa AUSTIN PRINCESS istniała do roku 1965 i tylko 1500 egzemplarzy tego pojazdu, właśnie o takiej nazwie, zostało wyprodukowanych. Produkcja każdego auta odbywała się w zespołach (jeden zespól przypadał na jedno auto) i trwała około 4-ech miesięcy. Później nazwa została zmieniona na Vanden Plas Princess, a ostatni samochód tego typu został wyprodukowany w 1968 roku.

PRINCESS cieszył się ogromnym uznaniem w Anglii, o czym świadczy fakt, iż sama królowa Elżbieta II posiadała ich nie mniej niż 10 i właśnie to auto (a nie marka Rolls-Royce, jak powszechnie uważano) przodowało w reprezentacyjnej kolekcji pojazdów królewskich. Oprócz Anglii, także i w Ameryce, do której auto to było exportowane, odniesiono sukces.
Solidna budowa tego pojazdu połączona z prosta konstrukcja, sprawiła, ze PRINCESS był nie tylko luksusowym, niezwykle reprezentacyjnym autem dla elity, ale także stal się spełnieniem marzeń kolekcjonerów.

Do dziś pozostały na świecie już tylko nieliczne egzemplarze AUSTIN PRINCESS o interesującej historii i dużej wartości kolekcjonerskiej.
 


AUSTIN PRINCESS to auto o solidnej budowie połączonej z prosta konstrukcja. Oprawa pojazdu jest drewniana budowana na stalowych "box style" podwoziach z panelami skonstruowanymi z aluminium.Szesciocylindrowy silnik o pojemności 4 litrów pozwala osiągnąć maksymalna moc 89,5 kw przy obrotach 4000 na minutę. Gaźnik typu "Stromberg DVA 42" pozwala na maksymalna prędkość 138 km/h przy średnim zużyciu paliwa 20 l/100km. To całkiem niezłe jak na samochód ważący około 2,5 ton. Długość auta to 5,5 m, szerokość - 1,90 m, a wysokość - 1,80 m., już same te cyfry wskazują jak masywny jest to pojazd, który w przestronnym wnętrzu posiada 7 miejsc siedzących. Tylne drzwi samochodu są zainstalowane na zawiasach z prawej strony (odwrotnie niż w autach nowoczesnych), co pozwala pasażerom na wsiadanie i wysiadanie z pojazdu z pełna gracja i elegancja, jak przystało arystokracji.

Created 2002-2003 by WyPaLaCz.NET